2017-02-06

PONIDZIE



Ciuchcia Express Ponidzie liczy prawie 100 lat i sięga i wojny światowej. Początkowo były to linie frontowe (Rollbahn) austro-węgierskiej armii, których budowa ukończyła się jeszcze w 1914 roku. Największe przewozy pasażerskie i towarowe zanotowano na tej linii w 1966 r., później następował systematyczny ich spadek. Ostatecznie regularnych na świętokrzyskich trasach kolejki wąskotorowej zawieszono w lutym 1993 roku. Obecnie skrócona do 30 km linia obsługuje jedynie ruch turystyczny.Wyruszając ze stacji Jędrzejów-Wąski najpierw mijamy malownicze krajobrazy Płaskowyżu Jędrzejowskiego, potem meandrami Nidy przemierzamy uroczą i niezmienioną przez człowieka dolinę Nidy. Potem mijamy wzniesienia Garbu Pińczowskiego, by ostatecznie dotrzeć do samego Pińczowa. Ciuchcią pokonujemy 30 km. Wycieczka jest naprawdę piękna.













20 komentarzy:

  1. Przepiękne są te krajobrazy. Po prostu cudo.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, to dzikie tereny Ponidzia.
      Pozdrawiam Moniko :))

      Usuń
  2. Brakuje nam teraz takiej pięknej zieleni, bo wszędzie szaro.
    Warto przejechać się taką kolejką, aby móc podziwiać piękne widoki.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto Aniu, podróż wśród dzikiej przyrody jest fantastyczna.
      Pozdrawiam Aniu :))

      Usuń
  3. Jejku, jak miło popatrzeć teraz na świeżą, zieloną trawę i błyszczącą wodę. Takie zdjęcia naprawdę warto zachowywać na zimę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żebyś wiedziała Patrycjo.
      Pozdrawiam :))

      Usuń
  4. szkoda, że ciuchcia nie jeździ na dłuższych odcinkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, szkoda...
      Pozdrawiam :))

      Usuń
  5. Oglądając Twoje fotki zapachniało mi wiosną i latem...
    Dobrze, że ta ciuchcia szybko nie pędzi, to można spokojnie podziwiać krajobrazy.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jedzie szybko a jak przejeżdża przez Nidę to pomalutku, żeby wszyscy zdążyli sfotografować Nidę, bo to ona jest największą atrakcją tej wycieczki.
      Pozdrawiam Grażynko :))

      Usuń
  6. Piękne są te nasze, polskie, zielone krajobrazy.
    Podróż taką ciuchcią musi być niezwykle sympatyczna:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest fantastyczna. jeżeli do tego trafi się na słoneczną pogodę to jest naprawdę fajna podróż.
      Pozdrawiam Mario serdecznie :))

      Usuń
  7. Jolu, cudna ta zieleń, ogląda się ją tym przyjemniej, że za oknem ani biało, ani szaro, ani tym bardziej zielono...
    pozdrawiam serdecznie!

    mycoffeetime.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo znudził mi się kolor biały, chciałabym więcej kolorów dookoła siebie. Mam nadzieję, że to już nie długo.
      Pozdrawiam Agnieszko serdecznie :))

      Usuń
  8. Piękne okolice,ciuchcią jechałam rok temu .mamy 100km od domu świetne miejsce,Meksyk,Dziki Zachód I inne atrakcje..Wtedy można przepłynąć kanał starym statkiem na turbiny i ,ciuchcią dojechać do Meksyku::))
    Jolu kliknij na mój adres i zobacz czy wejdziesz::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klikałam, wszystko działa dobrze, jeszcze raz muszę uzupełnić wpis.
      Dziękuję Danusiu,
      pozdrawiam Cię serdecznie :))

      Usuń
  9. Jolu dziwna sprawa bo adres mam wpisany u siebie meszek.blogspot.com.....A bywa że przekieruje mnie na ..meszek.blogspot.se....Nie wiem od czego to zależy ..Na poczcie napisalam Ci że mam końcówkę "pl" błąd::)
    Kliknęłam na "danka" i znalazłam się u siebie::))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kliknęłam na 'Danka' i od razu zostałam przekierowana na Twój blog.
      Dziękuję:))

      Usuń
  10. Miło wspominam nasz pobyt nad Nidą w czasie rowerowej eskapady... lata temu. Pomysł na podróż kolejką wspaniały, może się skusimy :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jak najbardziej i życzę dobrej pogody, bo kiedy tam leje to uroku nie ma żadnego.
      Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń