2016-08-04

ECHINACEA czyli JEŻÓWKA


Dlaczego  Jeżówka? Bo słowo  echinacea  pochodzące od greckiego  echinos  znaczy  jeż.
Jeżówki pochodzą ze Stanów Zjednoczonych, gdzie rosną na suchych preriach i wzgórzach. My najbardziej znamy je z tego, że w wyjątkowy sposób przyciągają motyle. Chcesz mieć piękne zdjęcia motyla? - poszukaj jeżówki, tam go znajdziesz na pewno.





JEŻÓWKA  PURPUROWA








JEŻÓWKA  BIAŁA





JEŻÓWKA  BLADA






JEŻÓWKA  ŻÓŁTA





Odmian jeżówki jest mnóstwo i wszystkich nie jestem w stanie tutaj pokazać. Od wysokich w najprzeróżniejszych barwach.  Są także odmiany  miniaturowe. Będzie ich zapewne coraz więcej, bo jeżówki są przepięknymi bylinami.

26 komentarzy:

  1. Jeżówki są przepiękne.
    Też udało mi się uwiecznić na niej motyla.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motyle je kochają....
      Pozdrawiam Moniko :)

      Usuń
  2. Piekne te jeżówki. Pieknie je pokazujesz Jolu. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne są rzeczywiście, cieszę się, że Ci się podobają.
      Pozdrawiam Tereniu :)

      Usuń
  3. Stunning pictures! Peculiar-looking flowers. We grow in the yard flower bed with white and pink flower echinaforse. But others I have not ever seen. Butterflies and bumblebees thrive in them.

    OdpowiedzUsuń
  4. ... już wieczór, a tych "jeżówek" na ulicy sporo ... też wabią, nawet "stare motyle" ... taki jeden motyl patrzy przez okno i widzi ... a te Twoje? ... podobają mi się purpurowe i białe ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżówki obrodziły ... pogoda sprzyja jeżówkom młodszym i starszym i tym co są kwiatami.. :-)

      Usuń
  5. Te jeżówki są piękne, wyglądają jak baletnice w strojnych sukniach, które tańczą - wabiąc.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam te kwiateczki...
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Rzeczywiście, na jeżówkach uwielbiają przesiadywać motyle i pszczoły, bo kwiaty obfitują w nektar. Jeżówki pięknie prezentują się na kwiatowych rabatach. W swoim ogrodzie mam kilka odmian. Jak widzę po Twoich zdjęciach muszę dosadzić jeszcze kilka wersji kolorystycznych jeżówki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko,
      jest ich tyle odmian, że można dostać zawrotu głowy. Są też od niedawna u nas odmiany miniaturowe. Widziałam je tylko na zdjęciach ogrodów.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Przepiękną masz kolekcję jeżówek Jolu!!!
    Gratuluję szczerze.
    Pozdrawiam pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię te kwiateczki.
      Pozdrawiam serdecznie ..

      Usuń
  8. Przesliczne sa te kwiatuszki Joluniu :) Tyle pieknych barw mogla stworzyc tylko Mateczka Natura. To dziela Niebianskiego Malarza :)
    Pozdrawiam serdecznie Jolus :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Gama kolorów jest przeogromna.
      Pozdrawiam Alenko :)

      Usuń
  9. Witaj Jolu! Serdecznie pozdrawiam po przerwie masz piekna szate bloga jeżówki wiadomo najpiekniejsze nadrabiam zaległosci na blogach

    Przesyłam zachód słońca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, czas szybko leci... dobrze, że wracasz do nas.
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  10. Nigdy nie miałam na działce jeżówek, ale miała je sąsiadka i to właśnie u niej sfotografowałam pięknego motyla.
    Nawet nie wiedziałam, że jest tak dużo odmian tych pięknych kwiatów.
    Wyciąg z korzenia jeżówki w postaci płynnej podawałam moim dzieciom, gdy były małe.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę urocze kwiateczki....
      Pozdrawiam Aniu :)

      Usuń
  11. Mam jeżówki, ale nie o nich chcę pisać.
    Oczarowały mnie Twoje zdjęcia, szczególnie te z motylami.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na cyniach zawsze się jakiś trafi.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Zdrowa i to bardzo. Lubię jeżówkę, akurat rośnie w miejskim parku i wygląda pięknie. A motyli przy niej jest rzeczywiście mnóstwo. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki zwykły i jednocześnie uroczy kwiat.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Niedawno ją fotografowałam we własnym ogrodzie ;)
    Miłego dnia, Jolu :)

    OdpowiedzUsuń