2017-06-23

TAWLINA JARZĘBOLISTNA



Tawlina jarzębolistna to niezwykłej urody krzew o dekoracyjnych, pierzastych liściach. Od czerwca do sierpnia krzewy zdobią efektowne kwiatostany. Roślina miododajna zwabia motyle i pożyteczne pszczoły.



Tawlina jarzębolistna pochodzi z północnej i północno - wschodniej Azji. Krzew ze względu na bardzo rozłożysty pokrój nadaje się do nasadzeń w dużych ogrodach, parkach i większych ulicznych klombach. Zdjęcia tawliny jarzębolistnej zrobiłam właśnie na dużym klombie w moim mieście. Kiedy kwitnie jest wyjątkowo urokliwa.









35 komentarzy:

  1. Muszę zdobyć ten piękny krzew :) Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, bo jest piękny. Trzeba mieć dużo miejsca na niego, bo jest bardzo, bardzo rozłożysty i zajmuje dużo miejsca.
      Pozdrawiam Cię Marysiu bardzo cieplutko :)

      Usuń
  2. ... bardzo mi się podoba, a przy tym użyteczny ... jaki to miodzik? ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudowna! Pozdrawiam :).

      Usuń
    2. Andrzeju, miodzik zapewne kwiatowy. A same krzewy rzeczywiście urocze, szczególnie jak kwitną :)

      Usuń
    3. Patrycjo, pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Piękny krzew... Trzmiel ma używanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Halszko, że ten owad to trzmiel. Ja nie znam się za bardzo na owadach i to zwierzę fruwające nazwałam pszczołą, ech ...
      Serdeczności :)

      Usuń
  4. It´s flower is wonderfully fluffy! Have a nice weekend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh yes :)
      Have a nice weekend!

      Usuń
  5. Jest boska. Kwiaty ma nieziemskie. Takie puszyste. :D Muszę jej poszukać u siebie. Bardzo mi się podoba.

    Miłego weekendu. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim mieście na klombach rosną, może i w Twoim też?
      Miłego weekendu :)

      Usuń
  6. Nazwa trudna, ale kwiat bardzo ładny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiat rzeczywiście jest piękny :)

      Usuń
  7. Ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście, że piękna...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Jolu.
    Nawet nie miałem pojęcia, że takie krzewy istnieją. Wiedzy nigdy za wiele i jak widać uczymy się do śmierci.
    fajne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczymy się całe życie, bo dawniej takich odmian roślin nie było. Co rok jest masa roślinnych nowości.
      Pozdrawiam Serdecznie :)

      Usuń
  10. Czy ja dobrze pamiętam, że jej kwiaty roztaczają mocny aromat? :)
    Piękne zdjęcia robisz, Jolu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach nie jest bardzo intensywny, ale miły.
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  11. Bardzo podoba mi się ta Tawlina i powiem Ci, że pierwszy raz o niej u Ciebie usłyszałam. Na Twoich zdjęciach ta tawlina jest jeszcze piękniejsza, na pewno!

    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tawlina jest piękna kiedy kwitnie. Jak przekwitnie można nie zwrócić na nią uwagi. Bardzo rozłożyste krzewy tworzą zieloną okrywę i nic więcej.
      Na moich zdjęciach jest ładna, ale i w realu jest bardzo urokliwa.
      Serdeczności Grażynko :)

      Usuń
  12. Przepiękne kwiatostany i jak widać przyciągają owady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nadają się do jedzenia :)

      Usuń
  13. jak byłam dzieckiem to zbieraliśmy owoce tego krzewu i deptaliśmy bo tak fajnie strzelały zawsze :) co za wspomnienia :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomnienia są zawsze bez wad :)

      Usuń
  14. O to już wiem, jaką roślinkę mam na jednym ze zdjęć. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, blogi kształcą :)

      Usuń
  15. Pięknie kwitnie i zdobi ogrody. Mój wujek posadził te krzewy w formie żywopłotu, kiedy byłam dzieckiem. Fajnie wspomnieć tamten czas. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, jak miło Cię gościć znowu u mnie.
      Pozdrawiam bardzo cieplutko :)

      Usuń
  16. Blogi ksztalca i ciesza: piękne zdjęcia poprawiają nastroj, jednak inwencja autorki zdjęć godna podziwu. Pozdrawiam Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Mario :)
    Pozdrawiam Małgosiu:)

    OdpowiedzUsuń
  18. To prawda, że to piękny i atrakcyjny krzew, chyba nigdy takiego nie widziałam. Najważniejsze, że owady mają z niego pożytek.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń