D A L I E




Dalia  należy do rodziny astrów i pochodzi z Ameryki. Liczy 15 gatunków, a jej nazwa wywodzi się od nazwiska szwedzkiego botanika Andersa Dahla.
W Polsce znana jest też jako gieorginia, giergona, wielgonia i wielgoń. Dwie ostatnie odnoszą się do odmian o bardzo dużych kwiatach.
Wszystkie zdjęcia są moje ale robione w różnych miejscach. Pięć pierwszych rośnie w naszym kieleckim Parku Miejskim, różowe spotkałam przejeżdżając przez jakąś wieś w świętokrzyskim, a te mocno czerwone spotkałam w Skansenie Tokarnia znajdującym się 15 km od Kielc.





















Komentarze

  1. ... kiedyś u mamy 3/4 ogródka zajmowały kwiaty z tej właśnie rodziny ... ale było kolorowo ! ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz wracają do łask i zdobią miejskie klomby ... pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. There are new varieties, beautiful.
      Regards :)

      Usuń
  3. Piękne Jolu i pięknie pokazane. :) .

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Dalie. Bujne piękności. Zrobiłaś śliczne zdjęcia, Moje ulubione to te pierwsze z polem w tle. Nie mogłam się napatrzeć. <3

    Miłego weekendu Jolanto, dużo radości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko,
      Miłego weekendu :)

      Usuń
  5. Jak ja lubie podziwiać Twoje zdjęcia - samo piękno, dziekuje Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, zapraszam ponownie :)

      Usuń
  6. Witaj Jolu.
    Lubię wszelkie kwiaty, Dalie, Azalie, Nasturcje I Rozalie.
    Nie odpuszczam bratkom i bławatkom, stokrotkom, kaktusom....
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz bardzo rozległe zainteresowania. Szczególnie interesujące muszą być Rozalie ...
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Ja bardzo lubię dalie, to jedne z moich ukochanych kwiatów. Na moim ogrodzie też mi ich nie brakuje, no chyba, że zapomnę je wykopać na zimę :)
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie zdarzają się przykre niespodzianki.
      Pozdrawiam Grażynko :)

      Usuń
  8. są przepiękne , buziaki od nas dla Was

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i od nas dla Was też przesyłamy buziaczki.
      Pozdrawiam Doniu :)

      Usuń
  9. Dalie przypominają mi pobyt na wyspie Mainau, było ich tam tysiące w różnych odmianach. Możesz zobaczyć u mnie w niemieckich archiwaliach. Twoja kolekcja równie ładna :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zajrzę, ja nieraz oglądam Twoje stare wpisy. Wybieram kierunek i wędruję razem z Wami. Jest tyle nowości w każdym gatunku, że można się naprawdę zachwycić.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Moja mama bardzo lubiła dalie, ale dla niej to były georginie.
    Internetowy znajomy, Ryszard z Poznania, specjalizuje się w uprawie dalii. Kiedyś nawet pozwolił mi na moim blogu niektóre umieścić.
    Szkoda tylko, że bardzo ciężko jest je przechować przez zimę.
    W tym roku nie posadziliśmy dalii, bo się nie uchowały w piwnicy.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że dalie są trudne do przechowania. Nie są jednak bardzo drogie i co ciekawe co roku można mieć inne kolory i odmiany.
      Pozdrawiam Aniu cieplutko :)

      Usuń
  11. Kiedyś miałam u siebie podobne. Piękne są :). aPozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne są te dalie. Niestety w tym roku nie mam ani jednej w moim ogrodzie. Straszne zaniedbanie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo podróżujesz i to dlatego ...
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Georginia- piękne imię dla kobiety. I piękne kwiaty ;)
    Wakacyjnie, słonecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, Tereso!
      Jak dawno Cię nie gościłam u siebie na blogu. Miło, ze wróciłaś.
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  14. Wspaniałe te kwiaty! I co za kolory!
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz