PRZEWODNIK PO WPISACH ...

2017-04-09

Niedziela Palmowa


18 komentarzy:

  1. Piękne te palemki. Właśnie wróciłam z kościoła. Palmy już nie biorę, no bo co z nią potem zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według tradycji stawia się ją blisko okna, by chroniła nas przed gwałtownymi zjawiskami pogody jak burze.
      Ja mam od lat tą samą palemkę niewielkich rozmiarów i co roku chodzę z tą palemką do kościoła. Cały rok trzymam ją otuloną folią - żeby się nie zakurzyła - a w Niedzielę Palmową idę z nią do kościoła.
      ~~ Jeżeli nie wiesz co zrobić z poświęconą palmą to zanieś ją do kościoła. Z tych poświęconych palm robi się popiół, którym posypuje się głowy wiernych w Popielec ~~
      Pozdrawiam Tereniu świątecznie :))

      Usuń
    2. Jolu chyba "kupię" Twój pomysł.
      Pozdrawiam serdecznie. :) .

      Usuń
  2. Witaj Jolu.
    Mamy palemki ze starych zapasów. Zawsze któraś z córek palemkę przyniesie.
    Dla mnie Wielkanoc jest mniej radosnym świętem niż Boże Narodzenia. Nie wiem dlaczego, ale tak wyszło.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boże Narodzenie jest bardzo radosnym i bogatym w ozdoby świętem.
      Wielkanoc jest największym świętem kościelnym, bo świętujemy zmartwychwstanie Pana z nadzieją, że my kiedyś też zmartwychwstaniemy.
      Pozdrawiam Michałku :))

      Usuń
  3. WOW! Lovely and interesting;-) Greetings

    OdpowiedzUsuń
  4. ... jestem już po ... swój udział zaznaczyłem, odpoczywam ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne palemki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je bardzo lubię, mają swój niepowtarzalny urok :)

      Usuń
  6. A ja zbieram palemki. Mam już chyba z 15 z 15 lat.Z reguły robię palemkę sama i dodaję bukszpanu ze swojej działki.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszelkie kombinacje są piękne :)

      Usuń
  7. Danka11.4.17

    My niestety nie:( ponieważ byliśmy na wyjeździe, kościół katolicki jest od naszego domu daleko.Trudno ,Szwedzi nie noszą palemek ani święconek, kraj protestancki. Pozdrawiam Jolu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co kraj, to obyczaj...
      Pozdrawiam Danusiu wiosennie :))

      Usuń
  8. Jolu, u mnie palemka już na działce , zgodnie z tradycją zdobi i chroni zagon przed złem. Zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych życzę

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś palmy wielkanocne robiono własnoręcznie, teraz się je kupuje gotowe. Wydaje mi się, że palma zrobiona własnoręcznie ma większą wartość, bo robiona jest z miłością.
    Gorąco pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń