2017-04-27

MNISZEK LEKARSKI















28 komentarzy:

  1. ... w Kielcach założyli plantację ... na dodatek mają pięknie ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo piękno w skromnym kwiatku, ale trzeba to dostrzec - gratuluje! Serdecznie pozdrawiam Malgosia/tez Maria/

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Skromniutkie, malutkie a cieszy :)

      Usuń
  4. Jolu ja mam w ogrodzie pole 50mx60m mniszków lekarskich trzeba je skosić żal mi -,,taki piekny dywan,,Twoje sa równie śliczne serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na całym moim osiedlu jest żółto.
      Pozdrawiam Wan deczko :))

      Usuń
  5. Wygląda to zjawiskowo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Incredibly lots of dandelions! Either there, you fruit trees are also blooming? Have a nice evening

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny wiosenny dywan. Az chciałoby się, aby pozostał na zawsze. Byłoby tak radośnie. :) .
    Pozdrawiam Jolu. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę Ci Tereniu powiedzieć, że dywan znikł całkowicie. Deszcz go wykończył.
      Pozdrawiam Tereniu :))

      Usuń
  8. Nie lubię trawników zarośniętych mniszkiem, bo tam powinna być trawa. Na działce natychmiast wykopujemy mniszek, jeśli tylko się pojawia. Proszę sąsiadów, aby dopilnowali swoje działki, by dmuchawce się nie rozsiały.
    Wiem, że jestem jedyna, której mniszek się nie podoba, ale ja chcę mieć trawnik, a nie mnisznik.
    Życzę ładnej pogody na majówkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznasz Aniu, że mnisznik (fajne określenie) jest bardzo fotogeniczny.
      Dzisiaj leje bez przerwy, ale na majówkę ma się rozpogodzić, czego Tobie i sobie życzę.

      Usuń
    2. Jolu, niedawno przechodziłam obok skarpy, na której nie było ani jednego źdźbła trawy, bo wszystko wyrzucił mniszek. Wyglądało to bardzo smutno.
      Miasto powinno natychmiast kosić trawniki, zanim mniszek zamieni się w dmuchawce.
      Pod moimi oknami i balkonem też widzę sam żółty kolor, chociaż teraz, gdy jest pochmurno i pada deszcz, kwiaty mniszka są zamknięte.
      Dziś mamy obrzydliwą pogodę, u Ciebie chyba nawet wystąpią burze.
      Życzę ciepełka.

      Usuń
    3. Ciepło to jest, wręcz parno więc te burze chyba nadejdą.
      Dzisiaj czytałam różne prognozy pogody i od przyszłego tygodnia niestety mają być przymrozki...
      Ciepełka również życzę :))

      Usuń
  9. Żółty, słoneczny dywan utworzony z kwiatów mniszka. Chwast, ale jak uroczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwast bardzo pożyteczny, musisz przyznać Dorotko. Jak miałam małe dziecko to zbierałam kwiaty mniszka i robiłam słoik duży syropu. Mój syn go uwielbiał. Dopiero potem kosiłam trawę :)

      Usuń
  10. Zachwycajace Joluniu! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie to wygląda ... mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  12. I owszem, pięknie wygląda taki żółty dywan z mniszka, ale nie lubię go mieć w ogródku. Mniszek nie tylko chwastem jest, ale naszemu zdrowiu służy on nam też.

    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to bardzo wartościowa roślina chociaż trochę uciążliwa.
      Serdeczności Grażynko :)

      Usuń
  13. Jolu, mniszek lekarski, dmuchawiec, mlecz - uważany za chwast, ale dla pszczół jest bezcennym pożytkiem, a miód z mniszka szczególnie zalecany na schorzenia wątrobowe. Poza tym mniszek w każdej postaci, a zwłaszcza korzenie zawierają silne związki antynowotworowe

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny. Chcialbym zobaczyc SIĘ Jak się staje zmienia i biały.
    Dobry Niedzieli
    Besos.

    OdpowiedzUsuń