PRZEWODNIK PO WPISACH ...

2017-03-23

KROKUSY


KROKUS  albo  SZAFRAN  to kwiaty z rodziny kosaćcowatych. Znanych jest ponad 80 gatunków tych uroczych kwiateczków. Uprawianych jest około 30 gatunków.





Od wieków hoduje się także szafran uprawny. Wysuszony szafran uprawny używany jest jako przyprawa. Ten żółty proszek jest najdroższą przyprawą na świecie. Na zebranie 1 kilograma znamion szafranu potrzeba 150 tysięcy kwiatów szafranu uprawnego.



Szafran barwi potrawy na żółto. Zbyt duża ilość szafranu sprawia, że potrawa staje się gorzka. Szafran najczęściej stosuje się do przyprawiania ryżu, owoców morza, zup i ciast. Dobrze komponuje się z bazylią i oregano.
My jednak kochamy krokusy za to, że kiedy jeszcze jest zimno, one cieszą nas kolorami i tym, że w ogóle są.

18 komentarzy:

  1. ... lubię te kolory ... pozdrawiam ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są piękne.
      Pozdrawiam Jędrusiu :))

      Usuń
  2. Krokusy są w innym szablonie.
    Poprzedni szablon bardzo mi odpowiadał, ale administrator zaostrzył wymagania. Żadnych zmian i ustawień już nie mogłam poczynić, chyba że uaktywnię google+.
    Widzą, że dookoła terroryści mają się dobrze, to i oni idą na całość.
    Albo uaktywnię google+ albo nic nie będę mogła zmienić. A ja kiedyś miałam poważne kłopoty w google+ i więcej mieć nie chcę.
    W tym starym szablonie może nie jest tak ciekawie jak w proponowanych nowych, ale mogę sama dysponować ustawieniami bez żadnego problemu ... (póki co ...)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorowe krokusy, to dla mnie zapowiedź kolorowej wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna będzie nas teraz obdarowywać kolorami :)

      Usuń
  4. I like a lot of crocus! They are amazing flowers bloom, rising to bloom immediately after the snow has left. Have a nice evening

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, it's the first flowers and even the smallest ones are very happy. Good night :)

      Usuń
  5. Pięknie kolorowo. Pozdrawiam Jolu. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna Tereniu, wiosna....:))

      Usuń
  6. Kolorowe zwiastuny wiosny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. u nas w ogródku też wylazły 2 krokusy :) bardzo się ucieszyłam bo to nsz 1. małżeński ogródek i już cos kwitnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję radości, bo cieszyć się trzeba z każdego kwiateczka, który tak króciutko żyje :)

      Usuń
  8. O, jak ładnie. Tez mam podobne w ogródku i raduję nimi oczy :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak się cieszę, że już kwitną krokusy. Też mamy na działce kilka gatunków.
    Nigdy nie kupowałam szafranu i chyba nawet nie jadłam niczego, co byłoby nim przyprawione. Wydaje mi się, że szafran można zastąpić kurkumą.
    Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kurkuma jest tańsza.
      Wiosna się rozpędza.
      Pozdrawiam także wiosennie :)

      Usuń
  10. Kolorowo, krokusowo, czyli wiosna już zawitała nad Wisłę.

    OdpowiedzUsuń